Wednesday 30 September 2015

Syiah bukan islam

Ghuraba Media's photo.
SYIAH, ia kelihatan seperti Islam tetapi ia bukan Islam. Akidah mereka hanya mentauhidkan Allah tetapi mengangkat Saidina Ali melebih darjat Nabi s.a.w. serta mereka mengkafirkan para sahabat Nabi s.a.w selain memfitnah isteri Nabi s.a.w iaitu Saidatina Aisyah sebagai perosak rumah tangga Nabi s.a.w.

Mereka mengubah solat, melaknat para sahabat di dalam qunut, serta menghalalkan membunuh umat Islam yang berpegang kepada Sunnah dan kini mereka menjadi makluk yg paling berbahaya dan paling terkejam di dunia seperti mana yg jelas di lihat dibumi SYIRIA. Doakan kaum muslimin/muslimat yg berada di Syiria agar mereka terselamat dari dasyatnya kezaliman/kekejaman tahap gaban toghut SYIAH.

Kita boleh mengenali cara orang SYIAH solat iaitu tidak meletakkan tangan di atas dada ketika berdiri iaitu dengan meluruskan tangan di bawah sehingga rukuk serta ada yang meletakkan batu yakni batu karbala ditempat sujud. Maka apabila tersolat berimamkan mereka, qodho' lah solat anda semula.

Tanpa disedari fahaman Syiah ini menular secara senyap di Malaysia kerana tarikan mut'ah iaitu menghalalkan zina dengan cara lafaz persetujuan yang dikaitkan dgn nikah utk beberapa ketika.

Berghasidah, berselawat gendang, dan bermaulid, memuja2 kubur adalah salah satu bentuk cara mirip Syiah beramal yang mana ia telah masuk secara pelahan2 di negara kita. Cuba anda semua surf "Memorandum Syiah kepada Yang dipertuan Agong" anda akan faham mengapa Malaysia tak marah pada Syiah, tapi marah pada Wahabbi(Sunnah) Arab Saudi..

Sebenarnya Malaysia telah dipengaruhi Syiah sejak zaman Kesultanan Melaka lagi...sebab itu banyak amalan bidaah sehingga sekarang.. Mereka pernah menghantar memorandum kepada YDPA yang menjelaskan amat banyak amalan tradisi Melayu berasal dari amalan Syi'ah. Antaranya ialah Maulid Nabi, perayaan yang TIDAK berasal dari ajaran Nabi, para sahabat bahkan Salafussoleh seluruhnya termasuk Imam Asy-Syafi'e, pengasas mazhab Syafi'e, mazhab rasmi negara ini.

Dalam memorandum yang sama, disenaraikan nama para penulis dan pendakwah yang dikatakan telah 'melawan arus' amalan warisan Syi'ah dalam tradisi masyarakat Melayu tersebut seperti Kapten Hafiz Firdaus, Ustaz Rasul Dahri, Dr. Maza, Dr. Johari Mat, dan ramai lagi. Semua penama ini digelar sebagai Wahhabi. Benar sungguh musuh terbesar Syi'ah ialah mereka yang digelar sebagai Wahhabi!

Menarik untuk difikirkan, mengapa tidak ada seorang pun dari kalangan para Habib sufi dan Ustaz ASWAJA Asya'irah wal Maturudiyyah (yang mengaku Sunni) tidak disenaraikan sebagai melawan arus pemikiran dan amalan Syi'ah, baik di Malaysia atau di peringkat global? Apakah Syi'ah dan Sufi ASWAJA 'adik-beradik' ?

Sila kaji sejauh mana kesamaan dua aliran aliran ini. Anda pasti terkejut apabila wujud titik kesamaan yang amat banyak antara mereka. Maka, apa perlunya permusuhan jika kesamaan telah wujud antara keduanya?

Fikir-fikirkan wahai orang yang berakal

No comments:

Post a Comment